Van Sanoma naar Cupertino

Begin

sanoma-cupertino

De meeste pret in de staart. Hans Janssen van Woodwing (maakt publishingsystems voor uitgevers) verhaalt over zijn ontmoeting met Steve Jobs cum suis, deze zomer in de kroon van de Appleboom in Cupertino. Als derde spreker tijdens de 'Villamedia Apple Afternoon' biedt de directeur een inkijkje in applicaties voor de iPad.

Lyrisch is Janssen vanzelfsprekend over zijn software en diensten om nieuwsmedia in staat te stellen hun content te openbaren. Time Magazine, de Sowjet-Cosmo en het veel bekendere Phnom Penh Post zijn enkele van de vele. "Elke week volgt wel een nieuwe titel", klinkt het trots.

Hij toont enkele statistieken die bevestigen wat Innovators en Early Adopters graag vernemen. Hun dure investeringen zijn gewild en altijd beter dan de vorige generatie. Een heel vers onderzoek in Groot-Brittannië onder de eerste 1000 iPad-kopers laat zien dat 41% het nieuws het liefst via het tabletje tot zich neemt. Tegenover 26% die kiest voor ouderwetse print. Ik sta paf!?
En adverteerders tasten diep in de buidel om bij lanceringen (titels, devices, applicaties) mee te liften naar de piek in exposure, weet Jansen.
Maar zoals aangekondigd: Tijdens het WK-duel Nederland - Slowakije vlogen Janssen en partner Erik Schut over de oceaan voor een onderonsje met Steve Paul Jobs en zijn intimi."Na een wat vrijblijvende e-mailwisseling las ik maandagochtend 28 juni opeens of we de volgende middag even in Cupertino (California USA, red.) konden komen buurten ..." Kijkend in de agenda bleek er nog wel een 'gaatje' na de bespreking met Sanoma diezelfde middag. De rit naar Schiphol verliep staccato, want iedereen stopte eerder met werken en bereed de A10 om op tijd de achtste finale te halen. Of - zoals Janssen en Schut - de luchthaven. Hoe luttele minuutjes voor een reis van veertien uur crusiaal kunnen zijn ...

 



1000 tekens over

 

You need Flash player 6+ and JavaScript enabled to view this video.
abcde-twitterabcde-linkedinabcde-facebookyoutubeabcde-google-plus